Bli med Orkla FK i Pride-parade på Orkanger

17/08/2022

Denne uka arrangeres OrklandsPride 2022, en markering av mangfoldet i kommunen vår. Det blir musikk, selskapeligheter og egen parade på Orkanger. Orkla FK bør være godt representert i lørdagens Pride-markering i Orkland. Styret oppfordrer våre medlemmer til å gå Pride-toget.

OFK pride 2022
På bildet ser du Orklas kapteiner Synnøve Mjør Wingan og Håkon Sanden med regnbuekapteinsbind.

– Orkland kommune heier på kjærlighet, mangfold og toleranse, sier kommunedirektør Ingvill Kvernmo. Det er en oppfordring det er lett å slutte seg til.

Høydepunktet i Pride-helga er Pride–paraden lørdag 20. august, som går fra Orkland rådhus til Orkanger torg. Arrangøren bak Orkland Pride har oppfordret både bedrifter, lag og organisasjoner og privatpersoner til å delta.

Alle har et ansvar for å bidra til inkludering på sine arenaer. Alle skal føle seg velkomne i klubben vår, uansett kjønn og legning. Der er ikke lenge siden homo var et vanlig skjellsord på fotballarenaer. Utviklingen går i rett retning, men mangelen på «skjeve» forbilder i fotball viser at det fortsatt er en vei å gå. Pride er et arrangement som viser veien til inkludering.

Etter det som skjedde i Oslo Pride 25. juni der to personer ble drept og over 20 skadet, ble årets Pride-markering ekstra viktig.

Det er oppstilling til parade ved Orkland Rådhus kl 11:30. Toget går kl 12:00. Her er litt mer info om Pride-feiringen.

Lørdag 20. august:

10.30-11.30:

Regnbuefrokost og pre-parade styling på Bårdshaug Herregård

Se mer info for påmelding her: https://baardshaug.no/event/regnbuefrokost_2022/

Billettbestilling: https://baardshaug.hoopla.no/sales/event/regnbuefrokost_2022

11.30: Oppstilling til parade ved Orkland Rådhus på Orkanger.

12.00: Avgang parade til Orkanger torg

13.00 Paradeshow på Orkanger Torg

Appeller:

Jani Valin Raimo / leder OrklandsPride

Solveig Melby / kommunalsjef oppvekst, Orkland kommune

Jon Reidar Øyan / homoaktivist

Musikk:

Sturla Fagerli Larsen

Mannskoret Lerka

Birk

Bli med Orkla FK og støtt OrklandsPride , et flott tiltak for mangfoldet i kommunen vår!