Blir det høstsesong på nytt kunstgress?

25/06/2020

Neste uke starter arbeidet med å bytte ut kunstgresset på Orkla Sparebank stadion. Kunstgresset som ligger på banen har virkelig gjort jobben gjennom mange år, men nå skal det altså skiftes ut.

Orkla Sparebank stadion 04

Orkdal Idrettslag eier og driver Orkla Sparebank stadion. I OIL er det en fotballavdeling for barn i alderen 6-12 år. Fra 13 år har Orkdal IL samarbeid med Orkla Fotballklubb.

Orkla Sparebank stadion 03
Orkla Fotballklubb leier banen på Orkla Sparebank stadion, både til treninger og kamper. Orkla FK bruker Orkla Sparebank stadion i tillegg til det flotte anlegget i Idrettsparken, som OFK eier sammen med Orkanger IF og Orkland kommune.

OFK kvinner senior 2020
I august ruller forhåpentligvis barne- og ungdomsfotballen igjen på Orkla Sparebank stadion, og da på en splitter ny kunstgressmatte. Hvorvidt seniorlagene i Orkla FK får testet ut det nye dekket i kamp er fortsatt usikkert. Både damelaget på bildet og herrelagene er nok veldig ivrige på å komme i gang med kampsesongen.

Orkla FK herrer

Orkla FK har herrelag både i 3. og 4. divisjon. Slik det er nå blir det åpnet for kamper for fotballspillere under 20 år i august. For de to herrelagene er det bare å vente på flere oppmykninger av smittevernet. Hvis ikke blir det ingen kamper i 2020. Treninger blir det helt sikkert når kunstgresset er lagt ferdig en gang i løpet av sommeren.