Endelig ble det tre poeng for kvinnelaget!

23/09/2021

Orklas kvinnelag i 3. divisjon har ventet lenge på de tre første poengene denne høsten. I hjemmekampen mot Vuku skulle det endelig lykkes. En jevn og tett kamp endte med seier 3-2 til Orkla på Orkla Sparebank stadion.

OFK Vuku 02
Vuku kom til kampen etter storseier 8-0 mot Charlottenlund i siste runde. Orkla på sin side tapte 3-0 borte mot Egge. Med andre ord var det tøff motstand som ventet Orkla denne regntunge høstkvelden i flomlyset.

OFK Vuku 01
Orkla fikk en god start på kampen, med flere fine angrep der de kom seg fri på kantene og fikk slått inn foran mål. Marie Gjelsten Mortensen var tilbake på midtbanen for Orkla, og det betydde mye for stabiliteten i laget. Mortensen ga hjemmelaget ledelsen etter 10 minutter, da hun skjøt ballen i mål fra drøye 16 meter, via en fot i Vukuforsvaret. Orkla fortsatte å ha initiativet i kampen, og etter 21 minutter økte Maria Landrø Monsen til 2-0. Landrø Monsen forfulgte en ball som var på vei inn til Vuku sin keeper, og fikk pirket ballen i mål.

OFK Vuku 03
Vuku fikk en hurtig redusering etter 24 minutter, da den raske venstrekanten Aurora Auran gikk fra midtbanen og satte ballen i det lengste hjørnet bak Orklas keeper Mari Høiseth Skjølberg. Etter reduseringen bølget spillet fram og tilbake, med sjanser til begge lag. Maria Landrø Monsen hadde en stor sjanse i løpet av omgangen, da hun skjøt ballen hardt i stolpen etter et innlegg fra Elisabeth Forren. Pauseresultatet var 2-1 til Orkla.

OFK Vuku 04
Vuku fikk en god start på den andre omgangen. Allerede etter 49 minutter fikk de uttelling. Nevnte Auran kom seg ned til linja, og fikk slått inn foran mål. Martine Skavhaug satte inn utligningen. Etter utligningen var kampen veldig jevn. Begge lag fikk gode sjanser. Blant annet hadde innbytter Ida Ljøkelsøy en stor sjanse for Orkla da hun skjøt over fra 7-8 meter. Tiril Fagerholt Bakke hadde et par gode muligheter på langskudd. Kampen så ut til å ebbe ut med 2-2 og uavgjort, men Marie Gjelsten Mortensen ville det annerledes. I kampens 90. minutt avgjorde hun kampen med et flott langskudd fra 20 meter. Ballen gikk i en fin bue over Vuku sin keeper og inn i mål. Orkla vant kampen 3-2, og høstens første trepoenger var i boks til stor glede for spillere, støtteapparat og publikum.

Allerede mandag er det ny hjemmekamp for kvinnelaget i 3. divisjon. Da kommer Charlottenlund til Orkla Sparebank stadion. Møt opp og støtt laget! Kampen starter klokka 20.00.

OFK Vuku 05