Fikk det tøft borte mot serielederen

27/05/2024

FDB8BF0B 1F21 40EF B4F9 06379F130A8E
Orkla har hatt en bra start på comebacket i den trønderske 3, divisjonsavdelingen for kvinner. Man vet at nivået er tøft, og at OFK mest sannsynlig vil kjempe på nedre halvdel av tabellen. Mandag reiste Orkla til Extra Arena for å spille mot serieleder Ranheim. Poeng i kampen ville være en ren bonus for OFK. Mye handlet om å gjøre en god prestasjon defensivt mot et velspillende lag fra Ranheim.

Kampfakta med lagoppstillinger og kamphendelser ser du på NFF sine sider.

Ranheim gikk rett i angrep i varmen på Extra Arena. Før 10 minutter spilt stod det 2-0 til hjemmelaget. Orkla stod bra defensivt utover omgangen, men bortelaget kom til få muligheter selv. Det stod 2-0 til pause.

6ACDB524 1112 4DC7 9741 1016739407FF
Kampen ble avgjort i starten av andre omgang. To tidlige mål til hjemmelaget avgjorde kampen, og Orkla hadde lite å stille opp med. Resten av kampen handlet om å begrense nederlaget. Ranheim ga seg ikke før det stod 8-0 på resultattavla.

Orkla ligger på 9. plass i Adressa-ligaen 3. divisjon, med Melhus/Gimse, NTNUI og Levanger bak seg på tabellen. OFK har alle muligheter til å få en bra plassering denne sesongen.

Lørdag 1. juni venter en ny tøff utfordring for Orkla. Da kommer Tynset til Orkla Sparebank stadion. Kampstart er klokka 16.00. Møt opp og støtt kvinnelaget vårt!

PS! Allerede klokka 12.30 samme dag spiller Orkla mot Lillestrøm 2 i Norsk Tipping - ligaen.