Godt gjennomført av Orkla 2!

30/04/2016

DSCN8834Orkla2 og kaptein Even Rønningsbakk (bildet) sikret seg sesongens første tre-poenger når Røros ble slått 5-1 på Orkdalsbanken Stadion i dag. Det sto 2-1 til hjemmelaget ved pause og i andre omgang feide Orklaguttene - med hele åtte juniorer i troppen - all tvil av banen med enda 3 scoringer uten at Røros klarte å kvittere. Dermed reiste laget seg etter et litt ufortjent tap mot Frøya sist mandag.

På sedvanlig vis for stort sett alle Orklalag, gikk også Orkla2 hardt ut i dagens kamp mot gjestene fra fjellregionen. Orklas hurtige høyrekant Sondre Ysland skapte flere ganger problemer for Røros og kom også til en gedigen sjanse alene med keeper, uten å lykkes med å sende ballen i mål.

DSCN8770 1

Når 20 minutter av kampen nettopp var passert, kom den forløsende første scoringen! Og det var veteranen Are Groven (bildet over) som med et godt skudd i hjørnet, sendte Orkla i føringen. En fortjent ledelse etter at Orkla hadde styrt det meste av banespillet så langt.

DSCN8869Det gikk ikke mer enn ett minutt før Røros svarte. En god venstrefot og et godt skudd var det som skulle til for at Røros utlignet til 1-1 ved spiller nr. 8 Håkon Rugelbak (bildet over). Are Groven var imidlertid ikke ferdigscoret og sørget for en ny Orklaledelse etter 35 minutter. En corner resulterte i ping-pong i Røros-feltet før Groven avsluttet med å sende ballen i mål til 2-1.

DSCN8807Dette var også stillingen til pause etter en omgang der stopper Emil Eker Haugen (bildet over) og Orkla var det førende laget, samtidig som Røros ikke var ufarlige når de kontret og utfordret Orklaforsvaret.

DSCN8966Andre omgang var åtte minutter gammel når Orkla fikk straffespark. Stopper Torodd Asphjell (bildet over) tok fart og sendte ballen til side for Røroskeeperen. Ballen traff hjulet til målet og spratt ut igjen, noe dommeren tolket som ikke scoring.

DSCN8794Bildet over viser imidlertid at ballen var innenfor streken før den traff hjulet og spratt uti igjen. Kanskje ikke enkelt for dommer og assistentdommer å se, samtidig som det er kamparrangør (og dommer) sin plikt å se til at hjulene til målene som brukes i kamp, er demontert.

DSCN8853Heldigvis ble ikke denne situasjonen avgjørende for kamputfallet. Martin Aakerholm la på til 3-1 til Orkla etter 69 minutter (nr. 10 på bildet over) og et lite ti-minutt senere økte Espen Grøset til 4-1 (bildet nedenfor).

DSCN8890 1Når 80 minutter av kampen var passert, fikk Hans Ole Røen Halle (bildet nedenfor) æren av å fastsette sluttresultatet til 5-1, forøvrig med sin første seniorscoring i Orklatrøya.

DSCN8917 1Orkla2 står nå med 1 seier, 1 uavgjort og 1 tap etter tre serierunder. Dette holder til en fin fjerdeplass på tabellen. Neste kamp for Orkla2 spilles fredag 6.mai, hjemme mot serieleder Kvik.

Dagens Orklatropp: Even Rønningsbakk, Erik Almli, John Isak Selbekk, Emil Eker Haugen , Torodd Asphjell, Abdikadi Mohammed, Martin Aakerholm, Vebjørn Trønsdal Bævre, Are Groven, Espen Grøset, Sondre Ysland, Morten Grøset, Jo Skjølberg, John Grønvoll, Hans Ole Røen Halle.