Ina trener med Rosenborg

11/04/2021

Ina Hoff Fuglås spilte barnefotball i Orkdal Idrettslag. De siste to årene har hun vært en del av ungdomsfotballen i Orkla Fotballklubb. I OFK har Ina vært en del av vårt jentelag på 2006-årgangen. I tillegg har hun trent og spilt for eldre jentelag i klubben, og hun har trent med guttelag. Før påske tok Rosenborg kontakt med Orkla FK, og den siste tiden har Ina trent jevnlig med Trondheimslaget.

Ina RBK 02

Ina Hoff Fuglås har trent med rekruttgruppa til Rosenborg Kvinner. Her er det jenter i alderen 16-19 år. Ina blir 15 år i høst, og er således yngst i treningsgruppa. Flere av jentene er ved jevne mellomrom opp og trener med klubbens A-lag i Toppserien. Ange Niyomugisha, som også har spilt ungdomsfotball i Orkla Fotballklubb, er en del av denne rekruttgruppa.

Ina RBK 03
Ina Hoff Fuglås har klart seg meget godt på trening med de eldre spillerne i rekruttgruppa, og gjennom treningene har hun taklet et høyere tempo og nivå enn hun vanligvis har i treningshverdagen. På grunn av Koronabestemmelsene får ikke kvinner senior i Orkla FK drive med kontakttrening nå, og da er det supert for Ina å få prøvd seg på et så høyt nivå.

Ina RBK 04
Dersom Ina fortsetter den gode utviklingen er hun utvilsomt aktuell for en overgang til Rosenborg når hun starter på videregående skole i 2022. For Orkla FK er det artig at spillere tar steget fra vår klubb og videre til et høyere nivå. Det er utrolig mange treningstimer som har gitt Ina den sportslige framgangen de siste årene, både fellestreninger og egentrening.

Vi ønsker Ina lykke til videre på treninger utover våren, og håper å se henne i Orkla-drakten når kampene forhåpentligvis kan starte om en stund.