Representerer Orkla på Team BDO G-2002!

03/03/2016

20150613 122836 2Orklas Josoue Niyomugabo (14) er godt igang med samlingene for Team BDO G-2002! Josue spiller på Orklas G14-lag og har siden i fjor vært med på kretsens Team BDO-gruppe. Han har allerede vært på tre samlinger i år og neste oppgave blir nå en samling ABRA-hallen 4-6.mars. Der møter Team BDO G-2002 en tilsvarende gruppe fra Møre & Romsdal.

NFF Trøndelag sitt inngangstiltak i spillerutviklingsmodellen er Klubb BDO, som er et klubb, trener og spillerutviklingstiltak for 13-åringene både på jente- og guttesiden. Neste trinn på stigen er Team BDO (tidligere kretslag). Team BDO består av 14-åringer og samler spillere fra hele Trøndelag Fotballkrets til ulike trenings- og kamptiltak. Aktivitetene til Team BDO følger skoleringsplanen fra NFFs landslagsskole og skal være med på å forberede spillerne til videre tiltak i regi av krets, region og landslag.

Etter samlingen i starten mars skal Josue og Team BDO G-2002 inn til en ny samling i midten av måneden. Deretter blir det gjort et uttak til en Landsdelssamling i slutten av mars, før det hele toppes med et NFF-tiltak i Stavanger i juni.

Nåløyet er trangt og veien er både lang og krevende for å nå helt fram, men Josue har allerede vist at mulighetene er der og vi ønsker han lykke til med tiltakene framover!

PS! Orkla har også med spillere på det siste tiltaket for "Klubb BDO" som gjennomføres i ABRA-hallen neste lørdag og søndag. Disse spillerne er født i 2003 og fra Orkla stiller Ange Niyomugisha, Mariell Øyen, Ilse Gartenbach, Andreas Jonli og Torjus Stegavik. I tillegg er flere Orklatrenere med som kampledere på dette tiltaket.