Seier også mot RBK2

01/03/2016

DSCN3075Orkla fikk en grusom start i kveldens treningskamp mot RBK2. Orkla tok et klart initiativ fra start i kampen, men lå likevel under 0-3 når 20 minutter var passert. Derfra og inn viste Orklaguttene at scoringsformen fremdeles er god og satte inn fem scoringer, derav to av Håkon Sanden (bildet). Dermed sto det 5-3 i favør Orkla når dommeren blåste av oppgjøret!

Et ungt RBK2-lag slet skikkelig mot kvikke Orklabein i startminuttene på Orkla Maskin Arena. Svakt forsvarsspill av hjemmelaget gjorde imidlertid sitt til at RBK2 smått utrolig ledet 3-0 når halve første omgang var spilt. Den første scoringen kom etter 11 minutter og deretter økte RBK2 til 2-0 og 3-0 etter hhv. 20 og 23 minutter.

DSCN3151Etter dette samlet hjemmelaget seg og reduserte først til 1-3 ved Hassan Halane (bildet over). Deretter satte RBK2 ballen i eget nett, slik at det sto 2-3 etter 26 minutter. Et ti-minutt før pause utlignet så Håkon Sanden til 3-3. noe som også sto seg til pause. Orkla styrte det meste ute på banen gjennom hele første omgang, men ble altså hardt straffet hele tre ganger etter ikke patent forsvarsspill.

DSCN3096I andre omgang fortsatte Orkla å ha et klart initiativ i kampen og i denne omgangen holdt Øystein Berdal (bildet over) og et skjerpet Orklaforsvar nullen, samtidig som laget fortsatte å vise godt angrepsspill. 4-3 kom helt i starten på andre omgang, for øvrig en flott scoring av Erik Bjørkli Helgetun. Et stort kvarter ut i omgangen økte så Håkon Sanden til 5-3 med sin andre scoring for kvelden. Dette ble også sluttresultatet i en variabel forestilling, der Orkla nok en gang viste angrepsspill av høy klasse, samtidig som det helt klart er forbedringspotensiale i det defensive arbeidet.

Kveldens Orklaspillere: Håkon Lilleås Næss - Sindre Tørseth Valø, Øystein Berdal, Sondre Mogseth (Stig Sandø), Knut Kåre Brøndbo - Sondre Sørløkk, Abdi Mohammed, Hassan Halane (Vebjørn Trønsdal Bævre) - Håkon Sanden (Torodd Asphjell), Erik Bjørkli Helgetun (Tor Egil Johansen), Espen Grøset (Vebjørn Trønsdal Bævre).

Neste treningskamp spilles førstkommende fredag 4.mars, hjemme mot Sverresborg på Orkla Kunstgress.