Vi presenterer: Orklas damelag!

03/03/2016

DSC 0014Årets utgave av Orklas damelag består av en spennende miks unge talenter og mer erfarne spillere. Laget skal spille en offensiv, hurtig angrepsfotball og ønsker å underholde publikum som kommer på kamp. Dette er noe av det damelaget informerer om i inngangen til 2016-sesongen. I tillegg kan damelagsteamet også presentere hele fem nye spillere!

Spillertroppen er nå stort sett på plass og det er veldig få avganger i troppen, sier damelagets trener Jimmy Wikell. Han er veldig fornøyd med at erfarne spillere som Marianne Øien, Marit Moen, Anita Slupphaug, Lena Sundli og Astri Fossen Haugen går på en ny sesong. Målet for sesongen er å utvikle damefotballen i Orkla og vi har stor tro på at damelaget vil gjøre det enda bedre enn siste sesong, da vi endte på 3 plass i 3.divisjon, sier Wikell.

DSC 00252Dette skal bla 5 nye (nygamle) spillere som er klare for sesongen bidra til. På bildet over ser vi fra venstre: Hanne Frengen, Ida Frengen, Line Tretøy og Ragnhild Grandetrø. I tillegg har også Astrid Volden Larssen returnert til Orkla etter noen års studier. Astrid (25) spilte i Orkla når laget var i 1 divisjon og er en spiller som kan brukes stort sett på alle plasser på banen. God teknikk, stor motor, overblikk er noen av hennes egenskaper. Line Tretøy (27) returnerer også etter noen års pause. Line har mange sesonger i Orkla bak seg, er midtstopper, sterk, uredd og med en bra skuddfot.

Ragnhild Grandertrø (24) er tilbake i fotballdrakt etter noen års pause pga. studier. Ragnhild er en sterk, rask og uredd midtbanespiller. Nykommer Ida Frengen (25) kommer fra Byåsen der hun var fast på laget i 2015-sesongen. Ida er back, meget hurtig, har god spillforståelse og et bra overblikk. Hanne Frengen (23) er også ny fra Byåsen. Hanne spilte fast på Byåsen i 2015 sesongen, som midtbane/ving og er en spiller med stor fart og et godt driv, I tillegg er hun også teknisk god og har et godt fotballblikk.

Dette er 5 spillere som har blitt en del av kollektivet fra første stund og som bidrar både på og utenfor banen. Trener Jimmy Wikell er veldig fornøyd med å få komplettert troppen med flere spillere, slik at belastningen på spillene ikke blir lik det den har vært de siste sesongene. Wikell er også godt fornøyd med at klubben er attraktiv for spillere på et så bra nivå som disse nykommerne holder.

Årets 3.divisjon består av flere sterke lag og kanskje blir Orkanger, Verdal og Sokna noen av de sterkeste utfordrerne til Orkla. Orkanger har en veldig rutinert å flink trener i Bjørn Bakken og har fått bygge et godt lag de siste sesongene. Verdal er flinke med spillerutvikling og var i 2 divisjon siste sesong, mens Sokna er et fysisk sterkt lag. Det er vanskelig og utnevne en klar favoritt av disse lagene men jeg tror det blir tett i topp 4, sier Jimmy Wikell som har med seg Kjell Morten Sommervold og Tommy Snildal (keepertrener) i trenerteamet, mens Birgitte Snildal tar seg av laglederoppgavene. PS! Orkla stiller også med et J19-lag i årets seriespill og vi kommer tilbake med en presentasjon av juniorene senere!

Vi ønsker damelaget lykke til med sesongen og ser fram mot mange spennende kamper!