Ny tre-poenger til damene!

30/04/2016

IMG 8246 1 1Orkladamene står med to seiere av to mulige så langt i sesongen! Fredag kveld ble Tangmoen sendt hjem med 1-3 i bagasjen etter en kamp Orkla var best i begge omgangene. Dermed topper Orkla tabellen med full pott etter to serieomganger. På bildet ser vi målscorerne mot Tangmoen: Trine Sommervold, Marit Moen og Heidi Slupphaug.

Orkla viste allerede fra start at de hadde tenkt å vise gjestene fra Nord-Trøndelag hvem som bestemmer på Orkdalsbanken Stadion. Med høyt press og stor intensitet, tvang de bortelaget bakover på banen og kom til flere gode sjanser i starten av kampen.

DSCN8235 1Etter 8 minutter var det klart for 1-0 til Orkla. Heidi Slupphaug (bildet over) sto for scoringen. Orkla fortsatte å styre kampen også etter dette, men klarte ikke å omsette flere gode muligheter til scoringer.

DSCN8201Utover i omgangen kom Tangmoen til noen farligheter på kontringer, men stort sett hadde det rutinerte Orklaforsvaret god kontroll. Dermed gikk lagene til pause på 1-0 til hjemmelaget. På bildet over ser vi Orklastopperne Lena Storbekken Sundli og Marianne Øien.

DSCN8288I andre omgang økte hjemmelaget til 2-0 etter 61 minutter. Denne scoringen kom etter at Orklajentene spilte seg fram på høyresiden, før Trine Sommervold (bildet over) avsluttet med et godt skudd som gikk inn bak Tangmoens keeper.

DSCN8529Tangmoen yppet seg periodevis også i andre omgang og etter 71 minutter kom reduseringen til 2-1. Dermed var det igjen spenning i kampen og bortelaget kom også etter dette på noen småfarlige visitter, men uten å skape de helt store sjansene foran Orklakeeper Elise Aas (bildet over)

DSCN8280Fem minutter før slutt punkterte så Orklakaptein Marit Moen (bildet over) kampen med å sette inn hjemmelagets tredje for kvelden og med det fastsette sluttresultatet til 3-1. En absolutt fortjent seier etter to gode omganger av Orkla med god kontroll på gjestene fra Tangmoen.

IMG 8241 1Orkla stilte med denne troppen: Elise Aas, Maria Staven Gjessing, Lena Storbekken Sundli, Astrid Volden Larsen, Marianne Øien, Hege Solstad, Astri Fossen Haugen, Hanne Frengen, Anita Slupphaug, Emma Sæterbakk, Trine Sommervold, Marit Moen, Heidi Slupphaug, Maren Krogstad, Eli Tretøy, Line Tretøy