Avansement i cupen for G19!

02/05/2016

DSCN9314Kaptein Øystein Berdal ledet Orklajuniorene greit videre til 2.runde i cupen etter 3-0 mot Hitra hjemme på Orkdalsbanken Stadion. Stillingen til pause var 1-0 og Orkla slet lenge med å punktere kampen, men med to nye scoringer det siste kvarteret ble det til slutt en fortjent seier til juniorene.

Kampen var 27 minutter gammel når John Grønvoll førte Orkla i ledelsen på en utsøkt chip over Hitras keeper. Orkla hadde et klart overtak gjennom hele første omgang, men det ville seg ikke helt foran mål. Flere gode angrep og drøssevis med dødballer førte ikke til flere scoringer og hjemmelaget gikk derfor til pause med ledelse 1-0.

DSCN9282Andre omgang fortsatte som før pause, med et markert Orklaovertak og flust med sjanser som burde ha resultert i flere scoringer. Orkla måtte imidlertid vente til det sto igjen et stort kvarter før den forløsende andre scoringen kom. Denne gangen med Sondre Ysland (bildet over) som målgjører.

DSCN9324I kampens 80.minutt ble så John Grønvoll to-målsscorer når han punkterte kampen med Orklas tredje scoring. Orkla var i denne kampen minst et par hakk bedre enn Hitra og burde etter spill og sjanser ha avgjort kampen på et langt tidligere tidspunkt.

DSCN9367Mange juniorer får fin matching på Orklas to juniorlag og seniorlaget i 4.divisjon. Det kommer også stadig nye spillere nedenfra og i kampen mot Hitra fikk Magnus Sandvik Høiseth (14) prøve seg de siste 20 minuttene. Både Magnus (bildet over) og flere andre G16-spillere som hospiterer med G19, viser at det gror godt i Orkla!

Med 3-0 er Orkla videre til 2.runde i NM G19 Telenor Cup. De siste kampene i første runde spilles søndag 8.mai og deretter blir det spennende å se hvem Orkla settes opp mot.