Nytt G19-team på plass

08/02/2022

Sportslig utvalg har brukt lang til på å finne trenere til G19 denne sesongen. Dette fordi de ønsket kvalitet og kompetanse, noe det virker som om de har lykkes meget godt med. Erland Rian blir hovedtrener, og med seg har han sin far Roger som mange kjenner fra tidligere som trener og trenerveileder i klubben. Med seg i teamet får de fjorårets trener Kristoffer Røland, samt Ann-Jorid Slupphaug og Marvin Bekken som lagledere.

Slik presenterer den nye trenerduoen seg selv.

Roger Rian, 56 år.
Starta trenerkarrieren i Buvika i 2005 som trener for min da 6 år gamle sønn, Erland, som nå er hovedtrener for G19. Det å være trener og å jobbe med spiller-og trenerutvikling ble etterhvert raskt en lidenskap. Trenerjobber og praksis: Klubbtrener i Buvik, Gimse og Orkla. Aldersbestemte lag til og med G19 samt senior herrer og damer. NFF Trøndelag soneansvarlig, NFF kursveileder C-lisenskurs. Trener for NFF kretslag / Team BDO. To veldig lærerike og givende år i Toppfotballen da jeg frem til 2020 var spillerutvikler i Trondheims-Ørn (nå RBK).

Fotballrelaterte utdanning: UEFA-B lisens trener, NFF-B lisens spillerutvikler, NFF C-kursveileder , NFF Trenerveileder, Pedagogikk HiAK. Aktiviteter og interesser når ball ikke er involvert er jakt, friluftsliv og MC (og da selvsagt Harley)

Erland Rian, 22 år.
Født og oppvokst i Buvika og har brukt mine fleste år som både spiller og trener der.

Spillerkarrieren min møtte toppen sin hos Buvik IL, med et par innhopp i 3. div. Nå spilles det kun hobbyfotball hos Skaun BK sitt 6. div-lag.
Som trener startet jeg hos Skaun BK som 17/18-åring og dro etter hvert til Buvik for å trene G13/G14-G16 og G19. Før jeg kom hit var jeg et halvår hos Ranheim G19, men en god mulighet her samt en mye mer gunstig trenerjobb sendte meg til Orkla.
Jeg har tatt UEFA B-lisens og er ambisiøs med trenerkarrieren min så jeg gleder meg veldig til å møte utfordringene som hovedtrener hos Orkla G19.

Vi ønsker Erland velkommen til Orklafamilen og hele teamet lykke til med den kommende sesongen.

Rian x 2