Orkla 2 tok sin 8. hjemmeseier for året

09/10/2022

Orkla 2 tok i mot Strindheim 2 til kamp i Adressa-ligaen på Orkla Sparebank stadion søndag. Rekruttlaget til Orkla har hatt en bra sesong i årets 4. divisjon, og spesielt på hjemmebane har Orkla 2 virkelig gjort det godt. Før søndagens kamp stod Orkla sitt andre lag med sju seire, en uavgjort og kun ett tap hjemme på Orkla Sparebank stadion. Tapet kom mot rekruttene til Ranheim i vår. I likhet med Orkla 2 har også Strindheim sitt andrelag gjort det best hjemme denne sesongen. Noe av dette kan naturlig skyldes ulike mannskap, avhengig av hvor mange spillere som til enhver tid er tilgjengelige. I tillegg har det vært variable prestasjoner. Strindheim 2 gikk eksempelvis på tap mot tabelljumbo Svorkmo, før de smadret Tynset med 5-0. Uavhengig av kampen søndag var både Orkla 2 og Strindheim 2 sikret plass i neste års 4. divisjon, vel og merke dersom Orklas førstelag gjør jobben i sesongavslutningen(Bilder: Frode Harsvik).

Kampfakta med lagoppstillinger og kamphendelser fra Orkla 2 - Strindheim 2 ser du på NFF sine sider.

Orkla 2 Strindheim 2 2022 01

Søndagens kamp på Orkla Sparebank stadion ble i realiteten avgjort i løpet av de første 10 minuttene. Allerede etter tre minutter ble Strindheim 2 sin keeper Elias Mossi Misje utvist. Dette kom naturlig nok til å prege kampen. Sondre Ysland, overtidshelten fra 3. divisjonskampen i går, scoret to kjappe mål før overtidshelten fra forrige helg Martin Hoff Harsvik satte inn 3-0 etter 11 minutter.

Orkla 2 Strindheim 2 2022 02
Henning Føll Pedersen har scoret flere mål for Orkla 2 etter overgangen fra Buvik i sommer. I løpet av det siste kvarteret i første omgang satte Føll Pedersen inn to mål. Pauseresultatet på Orkla Sparebank stadion var hele 5-0.

Orkla 2 Strindheim 2 2022 03
Selv om kampen var avgjort gikk Orkla 2 ut i andre omgang for å styre spillet. Kaptein Emil Eker Haugen økte til 6-0 for hjemmelaget etter 63 minutter.

Orkla 2 Strindheim 2 2022 04
Martin Hoff Harsvik har tatt med seg godfølelsen etter overtidsscoringen i Norsk Tipping - ligaen mot Innstranda forrige helg. I løpet av den andre omgangen søndag ble Harsvik tremålsscorer. Henning Føll Pedersen ville ikke være dårligere. Fem minutter før slutt scoret Føll Pedersen også sitt tredje mål i kampen. Orkla 2 vant hele 9-0 hjemme mot Strindheim 2.

Orkla 2 Strindheim 2 2022 05
Med to kampen igjen av årets 4. divisjon er Orkla 2 oppe på en fin 4. plass på tabellen. Neste kamp for rekruttlaget til OFK er borte mot Ranheim 2 neste søndag. Sesongen avsluttes med hjemmekamp mot Tynset på Orkla Sparebank stadion søndag 23. oktober klokka 14.00.

Møt opp når Orkla 2 jakter sin 9. hjemmeseier for sesongen!