Orkla fikk det tøft mot topplaget Nardo

02/05/2023

Nardo Orkla 2023 01

Orkla herrelag i 3. divisjon dro lørdag til Trondheim og Nissekollen for å møte Nardo. Nardo er sett på som en av de store favorittene i Orkla sin avdeling. Orkla på sin side er ventet å kjempe på nedre halvdel av tabellen. Lørdagens kamp ble i realiteten avgjort i den første omgangen. Nardo ledet 3-0 til pause, og vant til slutt 4-1.

Kampfakta med lagoppstillinger og kamphendelser ser du på NFF sine sider.

Nardo Orkla 2023 02

Dette er rapporten fra trenerteamet etter kampen.

En del tunge forfall av ulike årsaker til denne kampen pga jobb, skader og sykdom. Det betydde at flere spillere måtte bekle posisjoner de ikke hadde noen erfaring i. Første omgang forløper seg omtrent sånn vi forventet. Bortsett fra at vi slipper inn 3 mål. Et på et godt langskudd, et på retur etter straffe og et på et stygt ballmist. Ingen Nardosjanser på strukturell svikt. Med ball i laget har vi enkeltperioder der vi gjør rett valg og har god utførelse og vi har 2-3 store sjanser selv som kunne/burde ha resultert i scoring. I tillegg mener vi at vi bør ha straffe på stillingen 1-0. Det mente ikke dommertrioen og like etter får Nardo straffe. Korrekt i dømt. Erik redder straffen. En veldig ivrig Linjemann løper inn i banen viftende med flagget. Alle spillerne stopper opp bortsett fra en Nardospiller som setter den i mål. Dommer godkjenner og det står 0-2.

I pausen snakker vi om å fortsette å øve oss på vårt spill også teller vi opp etter kampen. 2. omgang er bedre for oss. Hvorfor? Vi slipper skuldrene helt ned og spillerne spiller det spillet vi har øvd på helt siden januar samtidig som vi er lojale og oppofrende mot våre defensive prinsipper. Vi har momentum i kampen utover 2. omgamg og skaper noen store sjanser før vi får 1-3. Vi har et par gode kontringsforsøk etter vår scoring som med bedre utførelse på siste 1/3 kunne ha gitt oss flere mål og litt kok i sluttminuttene. I stedet får Nardo pirket ballen i mål etter mye klabb og babb i vårt felt på overtid. Vi kommer til å stå i spilleprinsippene og har sterk tro på at det vil betale seg etter 26 omganger. Tatt motstander i betraktning er det progresjon i denne kampen også.

Neste helg kommer Byåsen på besøk. Vi stuper inn i den også med tro på at vi kan fravriste de poeng. Det hjelper med mange Orkla-patrioter på tribunen så vi håper folk møter opp i hopetall og lager liv på tribunen.

Kampen mot Byåsen spilles lørdag 6. mai klokka 15.00 på Orkla Sparebank stadion.