Orkla kvinner med minneord til sin keeper Mari

14/05/2023

70349A71 8B10 4F75 9DAD 072E4ACB96D3

Torsdag 11. mai spilte Orkla kvinner hjemmekamp mot Nardo 2. Dette var den første hjemmekampen til Orkla etter at OFK sin keeper Mari Høiseth Skjølberg døde på grunn av sykdom. Før torsdagens kamp leste Orklas styreleder og mangeårig lagleder for OFK kvinner Monica Forren opp noen ord på vegne av spillergruppa og støtteapparatet.

Her er teksten som ble lest opp før kampen. Takk til alle tilskuere som møtte opp for å støtte laget og hedre Mari.

Damene på Orkla vil i dag spille med sørgebånd for å hedre sin keeper Mari Høiseth Skjølberg. Mari døde dessverre så alt for tidlig den 02. mai. Orkladamene ønsker å dele noen ord om vår flotte lagspiller og menneske.

Mari hadde sin første kamp for Orkla i 2004 og spilte sin siste kamp her på Fannremsmoen den 24. oktober i fjor. Lite visste vi da at det skulle bli hennes siste kamp her sammen med oss.

Mari var et forbilde både på og utenfor banen. Hun viste en enorm omsorg ovenfor alle på laget og spesielt for de yngste, slik at de skulle føle seg velkommen og trygg. Hun var alltid positiv, inkluderende og motiverende. Vi kjente henne for hennes gode humør og herlige latter, ikke minst sjokoladen som alltid var med på kamp. Selv om Mari ble mer og mer syk, ønsket hun alltid oss lykke til på kamp og heiet på oss. Det var alltid godt å få en lykkeønskning fra Mari.

Fotball er ikke alt, men vi vet at den betydde veldig mye for Mari. Og Mari, du betydde veldig mye for oss.

Vi kommer til å savne deg så utrolig mye og kommer aldri til å glemme deg.

Takk for alt du har gitt oss og Orkla. Våre tanker går også til familien.

Under er et bilde av Mari i forbindelse med sesongavslutningen i fjor. Mari Høiseth Skjølberg ble kåret til Årets spiller for OFK kvinner 2022.

Mari H Skjolberg 2022