Orkla kvinner med treningshelg i Sodvinhallen

06/03/2022

Orklas kvinnelag i 3. divisjon hadde en fin avslutning på høstsesongen 2021. Laget til Ole Johan Helland viste fin framgang etter hvert som kampene gikk, og det var fortjent at laget berget plassen i en spisset 3. divisjon 2022. Nå er forberedelsene i gang mot en ny og forhåpentligvis artig fotballsesong. I helga hadde kvinnelaget treningssamling på Kyrksæterøra, med treninger fredag, lørdag og søndag, og en treningskamp mot KIL/Hemne 2 lørdag ettermiddag. I tillegg til det fotballfaglige var helga også viktig for det sosiale samholdet i gruppa. Det var svært gledelig at så mange som 25 spillere var med på samlinga. Gledelig er det også at skadde spillere deltok, og trente alternativt under øktene.

Sesongen som kommer byr på mange spennende kamper. Dette er lagene i avdelingen som Orkla skal spille i:

Orkla
Utleira
Steinkjer
Malvik
Vuku
Tiller 2
Strindheim
Ranheim
NTNUI
Verdal
Vestbyen
Gimse

Erfaringene fra de siste sesongen sier at det er flere sterke lag i avdelingen. Utleira og Strindheim har hatt gode lag de siste årene, og disse lagene vil nok gjøre seg bemerket også i 2022. Det som er helt sikkert er at det vil bli mange tøffe og spennende kamper for Orklas kvinnelag.

Orkla starter hjemme mot Vestbyen mandag 4. april. Deretter venter Tiller 2 på bortebane to uker senere.

Terminlisten for 3. divisjon kvinner ser du her.

Vi gleder oss til sesongen 2022, og ønsker kvinnelaget vårt lykke til!

Orkla kvinner senior 2022