Tøff start på sesongen for rekruttlaget

02/05/2023

Orkla 2 Tynset 2023 01
Orklas rekruttlag i 4. divisjon har hatt en meget tøff start på årets sesong. Orkla stiller med et rekordungt mannskap i årets 4. divisjon, selv om det har kommet til noen mer etablerte spillere i løpet av våren. I vårens tre første kamper har Orkla 2 møtt meget god mostand. Nardo 2 stilte sterkt i årets første kamp, før fjorårets 3. divisjonslag Melhus kom på besøk forrige helg. 1. mai var det ny hjemmekamp mot Tynset. Alle disse tre lagene er ventet å kjempe på øvre halvdel av tabellen. Orkla 2 har i perioder hengt bra med, og det har vært en bratt læringskurve for de unge spillerne i laget. Utover kampene har det resultatmessig blitt for tøft for rekruttlaget, der mange spillere øver seg for å kunne bidra også på A-laget i Norsk Tipping-ligaen. Nardo vant 7-0 på Nissekollen i den første kampen, mens Melhus og Tynset har vunnet 1-5 på Orkla Sparebank stadion.

Orkla 2 Tynset 2023 02
Neste kamp for Orkla 2 er borte mot Hitra søndag 7. mai. Hitra kommer også til å bli en tøff motstander, selv om også de har hatt en blandet start på sesongen. Hitra innledet med to tap, før de slo til med seier mot Melhus 1. mai.

Oversikt over kampene til Orkla 2 i 4. divisjon ser du på NFF sine sider.