Velkommen til fotball-lørdag på Orkla Sparebank stadion!

30/05/2024

3A872615 109C 4749 B3D9 2775D5FF4557
Lørdag 1. juni blir en flott dag for fotball på Orkla Sparebank stadion. Da spiller både herrelaget og kvinnelaget til Orkla hjemmekamp i 3. divisjon.

Slik er programmet for fotball-lørdag på Orkla Sparebank stadion:

12.30: Orkla herrer - Lillestrøm 2 i Norsk Tipping-ligaen

16.00: Orkla kvinner - Tynset i Adressa-ligaen

Mot slutten av herrekampen starter vi med grilling, slik at det blir mulig med en matbit mellom kampene.

59EA6FD9 BCC4 48F6 9193 40D1578DADC8

Orklas herrelag tok en velfortjent seier borte mot Mosjøen forrige helg. Nå kommer rekruttene til Lillestrøm på besøk. Før lørdagens kamp ligger Orkla på 9. plass med 10 poeng. Lillestrøm 2 ligger på 11. plass, men de er bare poenget bak Orkla. LSK 2 spiller ofte målrike kamper, og de kommer fra to strake seire i Norsk Tipping-ligaen. For Orkla blir det spennende å se om laget kan vise ytterligere framgang i det etablerte angrepsspillet. Alt ligger til rette for en artig fotballkamp!

Her er noen ord fra trenerteamet før kampen:

Sist søndag vant vi fullt fortjent mot Mosjøen. Seieren burde vært større, men vi er godt fornøyd med gjennomføringen av kampen. Vi spilte på en ganske jevn og slett (men brun) gressbane som nok er en av Norges største gressbaner (108 x 68m). Det gir noen utfordringer, men også muligheter! Vi åpnet best og guttene fulgte kampplanen offensivt til punkt og prikke. Ikke alt lyktes, men intensjon og vilje til å gjennomføre var 100% tilstede. Framover-spillet vårt i denne kampen er det vi tar med oss videre, få touch – spill og løp i lengderetning – mot mål, ga oss mange muligheter, og i tillegg minimerte vi Mosjøen sine sjanser til å skape brudd og kontringer på oss.

Lørdag venter en helt annen type motstand, nok et 2.lag på besøk og det har vi ikke mestret så godt tidligere i år. Vi hadde Stabæk på gaffelen de siste 15 minuttene men de fikk kontret inn et mål i en periode vi hadde momentum i kampen.

Vi har fokus på prestasjoner, og ønsker å utvikle vårt offensive spill spesielt. På hjemmebane har vi skapt for få sjanser utfra ballinnehav. Vi håper dere fortsatt står bak oss og møter opp på OSS lørdag formiddag. Ja, kampen er tidlig. Men hva er bedre enn å bruke formiddagen på Orkla sparebank stadion for å se kamp i Norsk Tipping Ligaen. Oppfordrer dere også til å se KSR som møter Tynset rett etter vår kamp. Begge lag har behov for stor støtte fra tribunen!

Hilsen trenerteam MSR

8702480F 2460 4665 9984 2658B0AEA3C8

Orklas kvinnelag gikk på en stygg smell borte mot serieleder Ranheim sist mandag, men laget har klart seg bra på hjemmebane mot gode lag som Malvik og Utleira de siste kampene. Nå kommer Tynset, som har flere sesonger bak seg på høyere nivå. Tynset er ubeseiret og ligger på 3. plass i 3. divisjon. Orkla er på 9. plass med 7 poeng. Det blir spennende å se hva Orkla kan få til mot favorittene fra Tynset!

Sett av lørdagen til et besøk på Orkla Sparebank stadion! Orkla Fotballklubb takker alle som møter opå og støtter lagene våre.